První věcí, na kterou zaměstnavatelé lákají nové lidi, bývá vyšší plat nebo různé nástupní finanční bonusy. To poněkud popuzuje starší zaměstnance, kteří se tak cítí být znevýhodněni, ačkoliv mají oproti těm novým výrazně více zkušeností a praxe. Nezřídka se stává, že nástupní plat nového zaměstnance je vyšší než starého, ačkoliv jsou na stejné pozici. A většinou se to rozkřikne, ačkoliv to bývá proti firemní etice.
Co tedy mohou firmy stávajícím zaměstnancům nabídnout, aby jim neutíkali ke konkurenci za lepším? Důležité je to občas konzultovat se samotnými zaměstnanci, aby se nadřízení dozvěděli, co řadovým pěšákům chybí, co by uvítali, co by jim v práci pomohlo, zlepšilo náladu a výkonnost. Jsou ale jisté věci, které platí tak nějak obecně a mohou být uplatněny v každé firmě, bez ohledu na její zaměření, počet zaměstnanců a polohu.
1. Zlepšení pracovního prostředí.
To se týká třeba sociálního zařízení a šaten nebo také jídelny, kanceláří, dílen. Může jít o zavedení klimatizace, navýšení počtu toalet, změnu dodavatele obědů, změnu provozovatele kantýny, rozšíření nabídky kantýny, pitnou vodu z barelů zdarma, častější úklid a podobně.
2. Sociální výhody
Tady jsou myšleny příspěvky na stravu, na dopravu, na dovolenou, na volnočasové aktivity, na kulturu a další.
3. Hlídání dětí nebo firemní školka
Mnoho pracujících rodičů by hlavně ve větších firmách uvítalo, kdyby v nich nebo v jejich blízkosti byl i nějaký prostor pro jejich menší děti, aby s nimi nemuseli jezdit přes celé město do státních zařízení a mohli se třeba i dříve vrátit do práce.
4. Firemní akce
Nejen vánoční večírky, ale i různá školení, která posunou zaměstnance dál, outdoorové víkendy pro posílení kolektivu, dětské a rodinné dny, kam by zaměstnanci mohli vzít své blízké a lépe se mezi sebou poznat.