Dle mého názoru, mají studenti z části pravdu, některé znalosti a výpočty opravdu v životě nevyužijí, ale nad studiem matematiky bychom se měly každý nejdříve zamyslet. Proč se to asi učíme? Kdyby to bylo úplně zbytečné tak se to asi učit nebudeme.
Hlavní podstatou matematiky není studenta naučit např. jak derivovat, nebo upravovat různé výrazy, počítat pravděpodobnosti… ale naučit ho přemýšlet a řešit problémy. Zní to asi zvláštně, ale, co děláme, když máme nějaký problém? Snažíme se ho nějakými způsoby řešit a tohle přesně by si měl student odnést ze studia matematiky. Co udělá většina lidí, když uvidí složitý příklad? Řekne, že ho počítat nebude, protože je to moc složité, ale to je špatně. První co bychom měli udělat je, zamyslet se nad tím, podívat se jestli nám to třeba nepřipomíná nějaký jednodušší příklad, který umíme řešit, nebo jestli to nepůjde nějak zjednodušit a pořád zkoušíme různé postupy, které již umíme.
Přesně takto vypadá práce matematiků a vědců, mají nějaký problém a snaží se ho různými způsoby vyřešit, dokud tento problém nevyřeší.
Když se někomu v životě nedaří, nemá peníze a není na tom nejlépe, tak si také neřekne, že nic dělat nebude, nepřestane jíst, ale bude se snažit problém řešit, bude se snažit šetřit, najít si lepší práci a bude přemýšlet proč v téhle situaci je a bude se jí snažit vyřešit a to je přesně to myšlení, jehož základy by člověk mohl najít ve studiu matematiky.
To samé pokud někoho milujete a on se na vás z nějakého důvodu naštve, nebo máte zrovna složité období a pokud vám na něm opravdu záleží, tak to nenecháte jen tak, budete se to snažit vyřešit. Asi jako první bychom se měli zamyslet sami nad sebou, co jsme udělali špatně, co bychom měli změnit. Pokud si toto uvědomíme, napravíme to a bude zase všechno v pořádku, tak jsme na to vynaložili asi takové úsilí jako na vyřešení opravdu složitého příkladu, který jsme nenechali být, ale zkoušeli ho různými způsoby řešit.
Pokud člověk překoná a vyřeší nějakou složitou životní situaci, má z toho radost a stejnou radost by měl mít i když vypočítá nějaký složitý příklad.
Nakonec bych chtěl říci, že ani učitele matematiky ve skutečnosti samotná matematika nezajímá, oni jenom chtějí řešit různé problémy.
Menu