Založení jakékoliv firmy musí být dokonale promyšlené. Vezměte tedy rozum do hrsti a začněte si budovat svou firmu a její dokonalé propojení se všemi odděleními zatím na papíru. Nezapomínejte ani na to, že cílová skupina nakupujících je alfou omegou úspěchu.
Položte si otázky.
Budu vyrábět produkty? Musíte tedy vědět, zda zaplníte trhlinu na trhu, nebo jen rozmnožíte řady podobných firem.
Chci je prodávat? Potom je důležité zajistit takový marketing, který uvede produkty na trh s efektem kvalitního vztahu nabídky a poptávky, který bude zajišťovat firmě zisk.
Určitě jsou Vaše produkty zajímavé, vyhledávané, ale je nutné je prodávat. Právě proto je podstatné, aby Vaše marketingové oddělení pracovalo strategicky a promyšleně. Jedním z nejefektivnějších nástrojů marketingu je bezesporu kvalitně postavený web. Jen zanedbatelný počet lidí nevyužívá k nákupům, nebo alespoň k výběru produktů internet. Je také velmi důležité uvědomit si, pro jaké lidi jsou určeny Vaše produkty. Takovým lidem se říká cílová skupina. Marketingový slovník tento termín moc dobře zná.
Už v momentě, kdy se rozhodujete, jaké produkty budete vyrábět, vžijte se do role zákazníků, kteří je budou kupovat. Jinými slovy: určit cílovou skupinu nakupujících.
- Budou to jen ženy?
- Nebo je produkt určen spíše pro děti?
- Nakoupí Vaše produkty převážně muži, nebo specifická skupina sportovců, studentů, nebo skupina profesionálních výtvarníků?
Vaše marketingové oddělení musí tuto skutečnost vzít v potaz, aby mohlo zahájit svou činnost. Svou strategii musí zacílit na takovou skupinu potenciálních zákazníků, aby prodej Vašich produktů byl úspěšný.
Marketingová strategie musí umět cílovou skupinu oslovit, zaujmout, nabídnout jí to, co potřebuje, a nakonec i přesvědčit k nákupu.
Budete-li tedy zakládat firmu, založenou na výrobě produktů, musíte znát potřeby cílové skupiny, pro kterou produkty vyrábíte. Jiné slůvko, než musíte, neexistuje. Jinak se Vaše úspěšnost rozplyne, jak obláček po dešti. Proto nezlehčujte tuto skutečnost. Naopak. Empatie do role zákazníka je důležitá.